Helpdesk

Voor elk probleem een oplossing

Hulp op afstand

Hosting

de Plesk App installeren
  1. Installeer de “Plesk” app op uw telefoon.
  2. Klik op “Account toevoegen” en vul vervolgens de volgende gegevens in
    Hostnaam: de naam van uw website
    Gebruikersnaam: uw plesk gebruikersnaam
    Wachtwoord: uw wachtwoord voor de plesk omgeving

Downloaden via de Google Play Store

Downloaden via de App Store

Uw abonnement bekijken
Optie 1

  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Account” 
  3. Klik op het abonnement

Optie 2

  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Rechtsboven in het scherm kunt onder “Aangemeld als uw klantnummer – uw naam” op “Alle abonnementen” klikken en uw abonnement selecteren.
Uw verbruik bekijken
  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Statistieken” 
  3. Klik vervolgens op het abonnement waarvan uw een uitgebreid overzicht wilt zien.

zie ook: mijn abonnement bekijken of de Plesk app installeren

Waar moet uw wachtwoord aan voldoen
uw wachtwoord moet ten minste 16 tekens lang en er komen meerdere hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens in voor.
Bijvoorbeeld: ~!my_P@$$w0rD123

Let op: wij raden u altijd aan om willekeurig gegeneerde wachtwoorden te gebruiken!

Hulp op afstand
  1. Download de “SDV Services – Hulp op afstand” Tool.
  2. Dubbelklik op het bestand dat gedownload is om de tool te starten.
  3. Er wordt automatisch een sessie voor u aangemaakt, waardoor wij u op afstand kunnen helpen.

E-mail

Nieuw e-mailadres aanmaken
  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Mail” 
  3. Klik nu op “E-mailadres aanmaken” , vul de naam en het wachtwoord van het e-mailadres in.
  4. Bevestig het aanmaken van het e-mailadres door op “OK” te klikkenU heeft nu een werkend e-mailadres aangemaakt. Wilt u echter gebruik van toepassingen zoals Outlook om uw mail te beheren, volg dan de onderstaande stappen.
  5. Voeg uw nieuwe e-mailadres toe aan Outlook. zie: instellen ‘Outlook’ op computer
  6. Klik bovenin het scherm op “Bestand” en navigeer vervolgens naar het “Info” tabblad
  7. Selecteer “Accountinstellingen” uit het menu “Accountinstellingen”
  8. Kies voor het nieuw e-mailadres en klik op “Wijzigen..”
  9. Klik rechts onderin voor “Meer instellingen..” en navigeer naar het tabblad “Geavanceerd”
  10. Onder de sectie “Mappen” vult u bij “Pad van de hoofdmap” inbox in.
Wachtwoord wijzigen
via de Webmail

  1. Na het inloggen klikt u op ” Instellingen” 
  2. Vervolgens via “Wachtwoord” kunt u uw wachtwoord wijzigen.

via de Plesk omgeving

  1. Na het inloggen op uw Plesk omgeving klikt u op het menu aan de linkerkant op “Mail”
  2. Vervolgens klikt u op het e-mailadres waarvan u het wachtwoord wilt wijzigen.
  3. In het “Wachtwoord” en “Wachtwoord bevestigen” vult u uw nieuwe wachtwoord in.
  4. Klik vervolgens op “OK” om uw nieuwe wachtwoord op te slaan

Let op: wij raden u altijd aan om willekeurig gegeneerde wachtwoorden te gebruiken! Bovendien moet uw wachtwoord aan bepaalde eisen voldoen die u onder “waar moet mijn wachtwoord aan voldoen” kunt vinden.

Instellen Outlook op Mobiel
  1. Na het openen van de Outlook app klikt u op “☰” om het menu te openen.
  2. Open de instellingen door linksonder in op het “Instellingen” icoon te klikken.
  3. Onder het kopje “Accounts” kunt u met “+ Account toevoegen” een nieuw “E-mailaccount toevoegen”.
  4. Voor in het e-mailadres veld uw e-mailadres in en klik op “Doorgaan >
  5. Vervolgens kunt u uw wachtwoord invullen in het wachtwoord veld. Optioneel: kies een weergavenaam voor uw e-mailadres en stel een beschrijving in voor het e-mailadres in. Let op: het is niet nodig om via geavanceerde instellingen of handmatig uw e-mailadres in te stellen. 
Instellen Outlook op Computer
  1. Klik na het openen van Outlook op “Bestand”.
  2. Onder het “Info” tabblad kiest u de optie “+ Account toevoegen”.
  3. Nadat Outlook klaar is met het automatisch zoeken naar accounts vult u uw e-mailadres in en vinkt u onder “geavanceerde opties” de optie “ik wil mijn account handmatig instellen aan”.
  4. U bent nu gereed voor “verbinding maken”.
  5. Uw e-mailadres kunt u op twee manieren gebruiken namelijk: POP of IMAP. Geen idee wat deze twee termen betekenen? kies dan “IMAP” als accounttype.
  6. Vul vervolgens de volgende gegevens in:
    Inkomende e-mail
    Server: sdvservices.nl
    Poort: 993
    Versleutelingsmethode: SSL/TLS
    Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: JaUitgaande e-mail
    Server: sdvservices.nl
    Poort: 465
    Versleutelingsmethode: SSL/TLS
    Aanmelding via beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) vereisen: Ja
  7. Klik op “Volgende”. Voer uw wachtwoord in en klik op “Verbinding maken”.
Bedrijfsnaam instellen via Outlook
  1. Klik op “Bestand” en ga vervolgens naar het “Info” tabblad
  2. Selecteer via het menu “Accountinstellingen” voor “Accountinstellingen”
  3. Selecteer het e-mailadres waarvoor u de naam wilt instellen en kies voor de optie “Wijzigen..”
  4. Onder het kopje gebruikersgegevens kunt u bij “Naam” de weergavenaam voor uw e-mailadres instellen
Bedrijfsnaam instellen via webmail
  1. Ga na inloggen naar ” Instellingen”
  2. Onder “Identiteiten” vind je een lijst met alle aliassen van het huidige e-mailadres.
  3. Klik op het desbetreffende identiteit en vul daar uw gegevens in.
    Let op: u kunt alleen vanaf de nieuwe aliassen mail versturen, maar niet ontvangen
Automatische beantwoording instellen
  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Mail” 
  3. Klik op het e-mailadres waarvoor u de automatische beantwoording in wilt stellen.
  4. Onder het tabblad “Automatische beantwoording” kunt u deze activeren en instellen
Aliass instellen
  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Mail” 
  3. Klik op het e-mailadres waarvoor u een alias in wilt stellen.
  4. Onder het tabblad “E-mailaliassen” kunt u aliassen toevoegen
Doorsturen van berichten instellen
  1. Log in op de Plesk omgeving met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
  2. Kies uit het menu aan de linkerkant de optie “Mail” 
  3. Klik op het e-mailadres waarvan u de binnenkomende e-mails door wilt sturen.
  4. Onder het tabblad “Doorsturen” kunt u meerdere e-mailadressen invoeren die de mail ontvangen
Instellen Mail Windows 10
  1. Klik linksonder in het scherm op het “Instellingen” icoontje
  2. Onder de optie “Accounts beheren” kiest u “Account toevoegen”
  3. Selecteer onderaan de lijst voor een “Geavanceerde configuratie” voor “Internet-e-mail”
  4. Voer nu de volgende gegevens in:
    E-mailadres: uw e-mailadres hier
    Gebruikersnaam: zelfde als e-mailadres
    Wachtwoord: het door u gekozen wachtwoord
    Accountnaam: naam om dit account van uw andere account te onderscheiden
    Berichten verzenden met deze naam: de naam die de ontvangers van uw bericht te zien krijgen
    Server voor inkomende e-mail: sdvservices.nl
    Accounttype: IMAP4
    Server voor uitgaande e-mail (SMTP): sdvservices.nl
    Uitgaande server vereiste verificatie: Ja
    Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail: Ja
    SSL vereisen voor inkomende mail: Ja
    SSL vereisen voor uitgaande mail: Ja
  5. Klik op “Aanmelden” om het instellen van uw account af te ronden.

Contact opnemen

Pin It on Pinterest

Share This